Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
Published online (2020) Trang: 1-31
Tạp chí: ITL - International Journal of Applied Linguistics

Task-basedlanguage teaching (TBLT) has increasingly been used in an Asian context. However, research into its implementation in Vietnam remains scarce. This study aims to investigate the effects of atask-based intervention on learners’ performance of listening, reading, speaking and writing tasks compared to the effects of a more traditional teaching method (TTM), which is based onform-focusedinstruction in combination with thePresentation-Practice-Productionmethod. Through apretest-posttest design, the researcher can measure the effects of the two settings on learners’ progress. The results show that the participants in the TBLT setting outperformed the participants in the TTM setting for speaking, listening and writing, but not for reading. The results of this study will encourage more research in the field of TBLT implementation in Vietnam.

Các bài báo khác
7(1) (2018) Trang: 73-90
Tạp chí: The European Journal of Applied Linguistics and TEFL
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...