Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
7(1) (2018) Trang: 73-90
Tạp chí: The European Journal of Applied Linguistics and TEFL
Liên kết:

This study investigates Vietnamese EFL teachers’ perceptions of language education to see whether their perceptions and practices match the principles of task-based language teaching (TBLT). Sixty two teachers participated in the study. Data were collected via focus group interviews and analyzed quantitatively and qualitatively. The results indicate that teachers had a high level of understanding of TBLT. In addition, they showed positive views towards the implementation of TBLT. However, the implementation appears to be impeded by a mismatch between TBLT and current language teaching practices and school policies inVietnam. Other obstacles are large-sized classes, students’ attitudes towards exams and language courses and time limitations. The results also present that there is a large degree of variation between Vietnamese teachers in terms of their perceptions about TBLT.

Các bài báo khác
69 (2024) Trang: 3–10
Tạp chí: Tạp chí Khoa học Trường Đại học Sư phạm Hà Nội: Khoa học Giáo dục
Published online (2020) Trang: 1-31
Tạp chí: ITL - International Journal of Applied Linguistics
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...