Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
23 (2023) Trang: 281-286
Tạp chí: Tạp chí giáo dục
Liên kết:

Academic advisors play a particularly important role in supporting students' academic and training success at university. This article explores the actual situation of implementing consulting content of academic advisors at the Faculty of Education - Can Tho University. By the method of theoretical research and the method of collecting information by questionnaire, this study surveyed 414 students of the Faculty of Pedagogy using Google Forms and data processing by Excel and SPSS software. The results showed that students rated the actual implementation of the counseling contents of the academic advisor at a fairly high level in all contents. Which, the content of the academic advisor's counseling support is rated as "learning support" by the students at the highest level; The next step is to implement the content of consulting "student's aspirations" and implementing consulting content "life skills" and the lowest implementation content is consulting "policy regime" Through the research results, it was found that the content of student support counseling was well done. The school needs to have policies to reward and support the academic advisors who have performed their duties well to create motivation to further improve the results of the implementation of the academic advisors' content. This study proposes to propose measures to clearly define the powers and responsibilities of academic advisors.

Các bài báo khác
70 (2020) Trang: 166-172
Tạp chí: Journal of Human Ecology
8 (2020) Trang: 2772-2777
Tác giả: Trần Lương
Tạp chí: Universal Journal of Educational Research
(2017) Trang: 230-241
Tác giả: Trần Lương
Tạp chí: Hội thảo quốc tế: Đào tạo, bồi dưỡng giáo viên phổ thông, cán bộ quản lý cơ sở giáo dục phổ thông và giảng viên sư phạm
(2017) Trang: 516-525
Tác giả: Trần Lương
Tạp chí: Kỷ yếu Hội thảo khoa học quốc gia- Nâng cao năng lực sư phạm cho đội ngũ giáo viên đáp ứng yêu cầu đổi mới chương trình giáo dục phổ thông
(2017) Trang: 9-15
Tạp chí: Tác động của chính sách miễn học phí cho SV sư phạm đến chất lượng tuyển sinh và đào tạo giáo viên
Sô đặc biệt, kỳ 1 tháng 5 (2018) Trang: 290-293
Tác giả: Trần Lương
Tạp chí: Giáo dục & Xã hội
(2016) Trang: 387-395
Tác giả: Trần Lương
Tạp chí: Kỷ yếu hội thảo khoa học quốc tê-Phát triển đội ngũ giáo viên đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục phổ thông, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 2016
1 (2016) Trang: 127-142
Tác giả: Trần Lương
Tạp chí: Tạp chí Khoa học
02 (2015) Trang: 31-33,42
Tác giả: Trần Lương
Tạp chí: Tạp chí giáo dục
3 (2015) Trang: 106-108
Tác giả: Trần Lương
Tạp chí: Tạp chí giáo dục
(2015) Trang: 730-733
Tác giả: Trần Lương
Tạp chí: Tâm lý học và Giáo dục học trong sự nghiệp phát triển con người Việt Nam
06 (2015) Trang: 133-143
Tác giả: Trần Lương
Tạp chí: Tạp chí Khoa học - Đại học Huế
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...