Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
77 (2019) Trang: 722-733
Tạp chí: PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21st CENTURY

The self-awareness capacity has long been no stranger in the foreign education, but in Vietnam, selfawareness capacity has only been developed in education in recent years. The self-awareness capacity related problems among Vietnamese students have been exacerbated such as gender-based violence, gender bias, wrong career choices, disorientation and school counseling activities currently could not support this difficulty for students. Based on the theoretical framework of self-awareness capacity from previous studies in Vietnam and further developing the aspects of self-awareness by age, the questionnaire had been done to survey of 726 lower-secondary school students and 474 upper-secondary school students to find the situation of their self-awareness capacity problems, as well as the need for self-awareness capacity problems counseling. The results demonstrated a positive correlation between self-awareness capacity problems and students’ need for self-awareness capacity problems counseling. In addition, identifying self-awareness capacity problems encountered by students helps us to develop a new school counseling model, as well as a process to counsel self-awareness capacity problems for students to enhance the self-awareness capacity and support school counseling activities effectively, also meeting the requirements of renewing the general curriculum in the students’ capacity development orientation in Vietnam.

Các bài báo khác
70 (2020) Trang: 166-172
Tạp chí: Journal of Human Ecology
8 (2020) Trang: 2772-2777
Tác giả: Trần Lương
Tạp chí: Universal Journal of Educational Research
(2017) Trang: 230-241
Tác giả: Trần Lương
Tạp chí: Hội thảo quốc tế: Đào tạo, bồi dưỡng giáo viên phổ thông, cán bộ quản lý cơ sở giáo dục phổ thông và giảng viên sư phạm
(2017) Trang: 516-525
Tác giả: Trần Lương
Tạp chí: Kỷ yếu Hội thảo khoa học quốc gia- Nâng cao năng lực sư phạm cho đội ngũ giáo viên đáp ứng yêu cầu đổi mới chương trình giáo dục phổ thông
(2017) Trang: 9-15
Tạp chí: Tác động của chính sách miễn học phí cho SV sư phạm đến chất lượng tuyển sinh và đào tạo giáo viên
Sô đặc biệt, kỳ 1 tháng 5 (2018) Trang: 290-293
Tác giả: Trần Lương
Tạp chí: Giáo dục & Xã hội
(2016) Trang: 387-395
Tác giả: Trần Lương
Tạp chí: Kỷ yếu hội thảo khoa học quốc tê-Phát triển đội ngũ giáo viên đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục phổ thông, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 2016
1 (2016) Trang: 127-142
Tác giả: Trần Lương
Tạp chí: Tạp chí Khoa học
02 (2015) Trang: 31-33,42
Tác giả: Trần Lương
Tạp chí: Tạp chí giáo dục
3 (2015) Trang: 106-108
Tác giả: Trần Lương
Tạp chí: Tạp chí giáo dục
(2015) Trang: 730-733
Tác giả: Trần Lương
Tạp chí: Tâm lý học và Giáo dục học trong sự nghiệp phát triển con người Việt Nam
06 (2015) Trang: 133-143
Tác giả: Trần Lương
Tạp chí: Tạp chí Khoa học - Đại học Huế
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...