Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
8 (2020) Trang: 2772-2777
Tác giả: Trần Lương
Tạp chí: Universal Journal of Educational Research

Misbehavior is one of the components related to students’ personalities. The previous studies have confirmed that misbehaviors of students in the classroom affect negatively in teaching and learning process and personalities of pedagogical students. The level of misbehaviors of pedagogical students in the classroom at Can Tho University in Vietnam has not been insufficiently researched to remedy this situation. This study was conducted to seek to answer the question: is the occurrence of misbehaviors among students in Can Tho University, Viet Nam related to their gender, majors and school year? The questionnaires designed were delivered to 232 pedagogical students in Can Tho University, Viet Nam. The SPSS for Windows was used to code via, and analyze the data collected by Percent, Frequencies, Mean, Std. Deviation T-Test, and Spearman Correlation. The results of this study showed that pedagogical students had various kinds of misbehaviors conducted in the classroom. There were no correlations and significant differences between mean scores of misbehaviors of pedagogical students regarding gender and school year. Otherwise, correlations and significant differences between mean scores of misbehaviors of pedagogical students regarding majors were found. These findings help to put forward a suggestion that those who work in training and education need to pay attention to the characteristics of students’ majors in the process of adjusting misbehaviors for students

Các bài báo khác
70 (2020) Trang: 166-172
Tạp chí: Journal of Human Ecology
(2017) Trang: 230-241
Tác giả: Trần Lương
Tạp chí: Hội thảo quốc tế: Đào tạo, bồi dưỡng giáo viên phổ thông, cán bộ quản lý cơ sở giáo dục phổ thông và giảng viên sư phạm
(2017) Trang: 516-525
Tác giả: Trần Lương
Tạp chí: Kỷ yếu Hội thảo khoa học quốc gia- Nâng cao năng lực sư phạm cho đội ngũ giáo viên đáp ứng yêu cầu đổi mới chương trình giáo dục phổ thông
(2017) Trang: 9-15
Tạp chí: Tác động của chính sách miễn học phí cho SV sư phạm đến chất lượng tuyển sinh và đào tạo giáo viên
Sô đặc biệt, kỳ 1 tháng 5 (2018) Trang: 290-293
Tác giả: Trần Lương
Tạp chí: Giáo dục & Xã hội
(2016) Trang: 387-395
Tác giả: Trần Lương
Tạp chí: Kỷ yếu hội thảo khoa học quốc tê-Phát triển đội ngũ giáo viên đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục phổ thông, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 2016
1 (2016) Trang: 127-142
Tác giả: Trần Lương
Tạp chí: Tạp chí Khoa học
02 (2015) Trang: 31-33,42
Tác giả: Trần Lương
Tạp chí: Tạp chí giáo dục
3 (2015) Trang: 106-108
Tác giả: Trần Lương
Tạp chí: Tạp chí giáo dục
(2015) Trang: 730-733
Tác giả: Trần Lương
Tạp chí: Tâm lý học và Giáo dục học trong sự nghiệp phát triển con người Việt Nam
06 (2015) Trang: 133-143
Tác giả: Trần Lương
Tạp chí: Tạp chí Khoa học - Đại học Huế
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...