Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
24 (2024) Trang: 48-53
Tạp chí: Tạp Chí Giáo Dục

Language teacher identity development plays an important part in teachers' professional development. This topic expands the research field of scientific research of lecturers in Vietnam. Applying a narrative approach, this article explores the process of English lecturers’ identity construction through participating in scientific research activities. Based on ecological systems theory, the results from this study show that although the process of establishing a lecturer’s research identity depends heavily on the individual, it is also influenced by external factors, including research interests, publications, career stages of lecturers and regulations from the State and the University. This study provides a general explanation of the process of English lecturers’ research identity construction in the context of educational reforms in Vietnam.

Các bài báo khác
20 (2023) Trang: 2198-2208
Tạp chí: Tạp Chí Khoa Học-Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Mình
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...