Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
2022 (2022) Trang: 1-16
Tạp chí: RELC Journal

This study applied phenomenology as a methodology in order to gain deeper insights into the lived professional development (PD) experiences of Vietnamese tertiary English as a foreign language (EFL) lecturers. Evidence from this study highlights that lecturers’ PD is a multidimensional and dynamic activity. Grounded in a combination of ecological systems theory and andragogy theory, the findings of this study led to the design of an integrated framework of effective PD for tertiary EFL lecturers that incorporates the three main dimensions of content, context and process. This representation helps to shed light on what PD planners and academic managers need to focus on when organising and implementing PD activities. The study contributes to the current literature related to tertiary EFL lecturers’ lived experiences of PD within the Vietnamese higher education context and may be applied to other international contexts.

Các bài báo khác
20 (2023) Trang: 2198-2208
Tạp chí: Tạp Chí Khoa Học-Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Mình
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...