Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
6 (2023) Trang: 331-342
Tạp chí: Tạp chí Khoa học Ngôn Ngữ và Văn hóa

Studies on lecturer research in English Language Teaching (ELT) are still scant and little is known about how contextual factors influence research engagement of English as a Foreign Language (EFL) lecturers. This study addresses this gap by providing insights into how Vietnamese EFL lecturers at tertiary level experienced the contextual influences on their research engagement. Through a phenomenological research design, the findings from this study demonstrate that Vietnamese tertiary EFL lecturers’ research engagement is driven by regulated policies in response to the national education reforms and mainly top-down, but the actual involvement is grounded in lecturers’ individual responsibility and motivation. This study found that the national, institutional and individual factors had both positive and negative influences on EFL lecturers’ experiences of research engagement. Drawing on the ecological systems theory, the study proposed a model of motivators and de-motivators of lecturers’ research engagement. Keywords: research engagement, contextual factors, ecological systems theory, English as a foreign language (EFL)

Các bài báo khác
20 (2023) Trang: 2198-2208
Tạp chí: Tạp Chí Khoa Học-Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Mình
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...