Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí trong nước 2024
Số tạp chí 24(2024) Trang: 59-64
Tạp chí: Tạp chí Giáo dục

In 2018, the general education Curriculum was promulgated and is currently being implemented at all educational levels. This brings about numerous benefits via integrating the STEM education model into learning subjects and topics, contributing to the development of students’ character and competence. The article evaluates the effectiveness of teachers’ applying STEM education in teaching and the conditions for implementing STEM education in high schools using a questionnaire combined with in-depth interviews. The research results indicate that students actively engage in lessons and achieve the learning objectives, as well as improve critical skills. Furthermore, many objective factors must be considered when using methods, tools, and learning materials suitable for different student groups. The survey results provide a practical basis to help educational institutions enhance STEM teaching in terms of content, methods, forms, and teaching conditions.

Các bài báo khác
Số tạp chí 22(2024) Trang: 729-738
Tạp chí: Tạp chí Khoa học Nông nghiệp Việt Nam
Số tạp chí 30(2024) Trang: 38-46
Tạp chí: Tạp chí khoa học và kinh tế phát triển Trường Đại học Nam Cần Thơ
Số tạp chí 66(2024) Trang:
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ Việt Nam
Số tạp chí 69(2024) Trang: 187-197
Tạp chí: Tạp chí Khoa học giáo dục trường Đại học Sư phạm Hà Nội
Số tạp chí 40(2024) Trang: 74-81
Tạp chí: Tạp chí Khoa học: Khoa học tự nhiên và Công nghệ, Đại học Quốc gia Hà Nội


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...