Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2024
Số tạp chí 76(2024) Trang:
Tạp chí: Annals of the Institute of Statistical Mathematics

We examine the asymptotic properties of two multiple imputation (MI) estimators, given in the study of Lee et al. (Computational Statistics38, 899–934, 2023) for the parameters of logistic regression with both sets of discrete or categorical covariates that are missing at random separately or simultaneously. The proposed estimated asymptotic variances of the two MI estimators address a limitation observed with Rubin’s estimated variances, which lead to underestimate the variances of the two MI estimators (Rubin, 1987, Statistical Analysis with Missing Data, New York:Wiley). Simulation results demonstrate that our two proposed MI methods outperform the complete-case, semiparametric inverse probability weighting, random forest MI using chained equations, and stochastic approximation of expectation-maximization methods. To illustrate the methodology’s practical application, we provide a real data example from a survey conducted at the Feng Chia night market in Taichung City, Taiwan.

Các bài báo khác
Số tạp chí 3(2024) Trang: 1721-1735
Tạp chí: Journal of Ecohumanism
Số tạp chí 3(2024) Trang: 1691-1700
Tạp chí: Journal of Ecohumanism
Số tạp chí 00(2024) Trang: 1-5
Tác giả: Phan Văn Phúc
Tạp chí: Applied Economics Letters
Số tạp chí 5(2024) Trang: 8576-8583
Tạp chí: International Journal of Religion
Số tạp chí 5(2024) Trang: 8598-8603
Tạp chí: International Journal of Religion
Số tạp chí 13(2024) Trang: 1519-1534
Tạp chí: European Journal of Educational Research
Số tạp chí 31(2024) Trang: 1814–9596
Tạp chí: INTERNATIONAL JOURNAL OF AGRICULTURE & BIOLOGY
Số tạp chí 23(2024) Trang: 486-503
Tạp chí: International Journal of Learning, Teaching and Educational Research


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...