Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2024
Số tạp chí 19(2024) Trang: 10 - 26
Tạp chí: Education and Self Development

This descriptive study aims to investigate the satisfaction levels of English as a Foreign Language (EFL) instructors in their professional development activities at a language center situated in the Mekong Delta region of Vietnam. A total of 30 EFL teachers were solicited to provide data through a questionnaire, and six out of the 30 were further selected for participation in semi-structured interviews. This study incorporated two primary techniques for data analysis: descriptive statistics for the quantitative data and thematic analysis for the qualitative data. The study concludes that the EFL teachers exhibited a high level of satisfaction towards the existing professional development activities that involved mentorship, observation, feedback from experts, and learning from colleagues. These activities fostered a supportive, collaborative, and personalized approach to professional development, resulting in the enhancement of the teachers’ knowledge, skills, motivation, and job satisfaction. The results, accordingly, suggest that language centers should adopt a personalized, supportive, and collaborative approach to professional development while also addressing the various factors that hinder teachers’ interest in research and writing.

Các bài báo khác
Số tạp chí 3(2024) Trang: 1721-1735
Tạp chí: Journal of Ecohumanism
Số tạp chí 3(2024) Trang: 1691-1700
Tạp chí: Journal of Ecohumanism
Số tạp chí 00(2024) Trang: 1-5
Tác giả: Phan Văn Phúc
Tạp chí: Applied Economics Letters
Số tạp chí 5(2024) Trang: 8576-8583
Tạp chí: International Journal of Religion
Số tạp chí 5(2024) Trang: 8598-8603
Tạp chí: International Journal of Religion
Số tạp chí 13(2024) Trang: 1519-1534
Tạp chí: European Journal of Educational Research
Số tạp chí 31(2024) Trang: 1814–9596
Tạp chí: INTERNATIONAL JOURNAL OF AGRICULTURE & BIOLOGY
Số tạp chí 23(2024) Trang: 486-503
Tạp chí: International Journal of Learning, Teaching and Educational Research


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...