Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2024
Số tạp chí 5(2024) Trang: 60-85
Tạp chí: European Journal of Literary Studies

This study aimed to provide English as a Foreign Language (EFL) students, teachers, researchers and readers in general with a deeper understanding of symbol interpretation, thereby fostering their cognitive development in learning, reading, and critical thinking. Through the analysis of symbols found in Paulo Coelho's novel "The Alchemist," students and readers can gain insights into complex literary themes and enhance their ability to engage critically with texts. Utilizing a qualitative research design with a focus on spiritual phenomena, discourse analysis was employed to identify and categorize 19 symbols present in the novel. These symbols were divided into three groups: symbols representing societal archetypes, symbols related to actions and behaviors, and symbols associated with spiritual matters, providing students with a comprehensive exploration of the deeper layers of meaning in the story. By delving into symbolism within the text, EFL students and readers can enhance their analytical skills, broaden their perspectives on literature, and ultimately enrich their overall learning experience.

Các bài báo khác
Số tạp chí 5(2024) Trang: 113-126
Tạp chí: European Journal of Literary Studies ISSN: 2601–971X ISSN-L: 2601–971X Available on-line at: http://www.oapub.org/lit
Số tạp chí 8(2024) Trang: 82-101
Tạp chí: European Journal of Human Resource Management Studies
Số tạp chí 8(2024) Trang: 61-81
Tạp chí: European Journal of Human Resource Management Studies
Số tạp chí 5(2024) Trang: 1-12
Tạp chí: European Journal of Literary Studies ISSN: 2601–971X ISSN-L: 2601–971X
Số tạp chí 8(2024) Trang: 1-19
Tạp chí: European Journal of Human Resource Management Studies
Số tạp chí 9(2024) Trang: 140-185
Tạp chí: European Journal of Alternative Education Studies ISSN: 2501-5915 ISSN-L: 2501-5915
Số tạp chí 7(2024) Trang: 1-34
Tạp chí: European Journal of Applied Linguistics Studies
Số tạp chí 9(2024) Trang: 104-129
Tạp chí: European Journal of Alternative Education Studies
Số tạp chí 43(2024) Trang: 147
Tạp chí: omputational and Applied Mathematics
Số tạp chí 11(2024) Trang: 40-49
Tạp chí: European Journal of Physical Education and Sport Science
Số tạp chí 9(2024) Trang: 217-265
Tạp chí: European Journal of Alternative Education Studies
Số tạp chí 9(2024) Trang: 97-150
Tạp chí: European Journal of Alternative Education Studies
Số tạp chí 1(2024) Trang: 1-25
Tạp chí: Optimization Methods and Software
Số tạp chí 15(2024) Trang: 388-396
Tạp chí: International Journal on Food System Dynamics


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...