Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2024
Số tạp chí 7(2024) Trang: 1-34
Tạp chí: European Journal of Applied Linguistics Studies

The study provided the analysis of advertising language in English and Vietnamese from a semantic point of view and specified semantic means used in aforementioned languages’ advertising writing. The paper was addressed to English for Special Purposes (ESP) students and teachers, as well as linguisticians and people working in the advertising industry. The research was carried out on 100 advertising slogans (50 in English and 50 in Vietnamese). The findings from descriptive analysis and comparative methods revealed that the lack of semantic figurative languages and equivocal statements served as the most distinctive difference between Vietnamese and English. The most and least adopted figurative devices in the two languages were identified. Based on the results of the study, the researchers also proposed suggestions and implications for further research.

Các bài báo khác
Số tạp chí 07 November(2024) Trang: 1-19
Tạp chí: Annals of Operations Research
Số tạp chí 7(2024) Trang: 82-117
Tạp chí: European Journal of Applied Linguistics Studies
Số tạp chí 5(2024) Trang: 113-126
Tạp chí: European Journal of Literary Studies ISSN: 2601–971X ISSN-L: 2601–971X Available on-line at: http://www.oapub.org/lit
Số tạp chí 8(2024) Trang: 82-101
Tạp chí: European Journal of Human Resource Management Studies
Số tạp chí 8(2024) Trang: 61-81
Tạp chí: European Journal of Human Resource Management Studies
Số tạp chí 5(2024) Trang: 1-12
Tạp chí: European Journal of Literary Studies ISSN: 2601–971X ISSN-L: 2601–971X
Số tạp chí 8(2024) Trang: 1-19
Tạp chí: European Journal of Human Resource Management Studies
Số tạp chí 9(2024) Trang: 140-185
Tạp chí: European Journal of Alternative Education Studies ISSN: 2501-5915 ISSN-L: 2501-5915
Số tạp chí 9(2024) Trang: 104-129
Tạp chí: European Journal of Alternative Education Studies


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...