Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2023
Số tạp chí 10(2023) Trang:
Tạp chí: European Journal of Education Studies

The research investigates the use of complex sentences in students’ essay writing, exploring pedagogical implications for teachers to enhance students’ writing proficiency. 212 essays were collected from English-majored students in the last semester for essay learning at Can Tho University, but only 162 essays were qualified for analysis, equivalent to the number of essays in the corpus by Truong & Do (2021). Their complex sentence structures were analyzed and compared with the corpus to identify similarities and differences in the use of complex sentence structures. The findings of this research suggest that there are clear patterns in the types and frequency of complex sentences used by students, which may have implications for the design of the curriculum as well as the teaching and learning of writing essays. Implications for classroom practice and future research directions are discussed.

Các bài báo khác
Số tạp chí 132(2023) Trang: 23-32
Tạp chí: Hue University Journal of Science: Natural Science
Số tạp chí 132(2023) Trang: 79-86
Tạp chí: Hue University Journal of Science: Natural Science
Số tạp chí Vol. 12, Jan-Dec 2023(2023) Trang:
Tạp chí: Asian Journal of Social Sciences & Humanities
Số tạp chí 14(2023) Trang: 107-115
Tạp chí: Journal of Finance - Marketing
Số tạp chí 1(2023) Trang: 103-120
Tạp chí: Jura
Số tạp chí 8(2023) Trang: 90-106
Tạp chí: European Journal of Alternative Education Studies
Số tạp chí 7(2023) Trang: 128-136
Tạp chí: Indonesian Journal of Environmental Management and Sustainability


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...