Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2023
Số tạp chí 6(2023) Trang: 49-57
Tạp chí: International Journal of Latest Research in Humanities and Social Science (IJLRHSS)
Liên kết:

APOS theory is an instructional theory on how to learn the mathematical concepts studied; the application of APOS theory to the teaching of mathematics to help build students' understanding of various mathematical concepts. APOS theory creates a detailed structure consistent with learning mathematical concepts. APOS theory also assumes that mathematical knowledge results from the one-on-one construction of knowledge and helps students build a good academic spirit and understanding of mathematical ideas. The application of APOS theory to teaching mathematics helps to improve the ability to understand concepts, contributing to the formation and development of mathematical competencies for students. This study surveyed 43 high school teachers' general understanding and views on math competencies, problem-solving abilities, and APOS theory in teaching and learning the coordinate method in the plane in class 10; the research is carried out to serve as the basis for applying APOS theory to teaching the topic of coordinate method in the plane in class 10. Research results show that most teachers understand and see the importance of teaching in developing students' competencies (especially the ability to solve mathematical problems). However, most of the teachers in this survey barely knew the APOS theory

Các bài báo khác
Số tạp chí 6(2023) Trang: 211-217
Tạp chí: International Journal of Latest Research in Humanities and Social Science (IJLRHSS)
Số tạp chí 3(2023) Trang: 185-196
Tạp chí: FOSTER: Journal of English Language Teaching
Số tạp chí 4(2023) Trang: 138-147
Tạp chí: British Journal of Multidisciplinary and Advanced Studies: Education, Lẻaning, Training & Development
Số tạp chí 13(2023) Trang: 53-74
Tạp chí: Ho Chi Minh City Open University Journal of Science Economics and Business Administration
Số tạp chí 442(2023) Trang: 900-909
Tạp chí: Lecture Notes in Civil Engineering
Số tạp chí 442(2023) Trang: 961-970
Tạp chí: Lecture Notes in Civil Engineering
Số tạp chí 442(2023) Trang: 720-730
Tạp chí: Lecture Notes in Civil Engineering
Số tạp chí 30(2023) Trang: e87-e102
Tạp chí: Journal of Population Therapeutics and Clinical Pharmacology
Số tạp chí 11(2023) Trang: 61-70
Tạp chí: Russian Law Journal
Số tạp chí 27(2023) Trang: 433-442
Tạp chí: Journal of Applied Sciences and Environmental Management
Số tạp chí 7(2023) Trang: 88-94
Tạp chí: Indonesian Journal of Environmental Management and Sustainability
Số tạp chí 20(2023) Trang: 611-621
Tạp chí: Migration Letters


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...