Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2022
Số tạp chí 12(2022) Trang: 1-16
Tạp chí: IOSR Journal of Research & Method in Education (IOSR-JRME) e-ISSN: 2320–7388

Test anxiety has long been considered the main cause of negative effects on test results of young language learners, especially in speaking tests. There have been many studies on test anxiety around the world as well as in Vietnam. However, little has been conducted in the context of young EFL learners. This study aimed to understand the factors affecting the level of EFL young learners' anxiety test in the Flyers speaking test. A total of 129 young learners from different foreign language centers in the Mekong Delta in Vietnam participated in this study. Questionnaires and interviews were conducted to collect data, which were then analyzed using descriptive statistics and content analysis. The participants reported that they dealt with certain test anxiety and actually had several psychological reactions. Moreover, most contestants expressed anxiety due to pressure from their families. In general, the findings of this study share similar findings of previous research on the important role of test anxiety among EFL young learners and the controversial opinions about influential factors that test anxiety affects test results. Findings also show that parents need to be trained to deal with anxiety before exams to help their children achieve their academic goals with less stress and anxiety before the exams. Implications were suggested.

Keywords: Speaking anxiety, test anxiety, Flyers Test, factors affecting test anxiety

Các bài báo khác
Số tạp chí 13(2022) Trang: 404-412
Tạp chí: World Journal of Advanced Research and Reviews
Số tạp chí 5(2022) Trang: 302-310
Tạp chí: International Journal of Science and Management Studies (IJSMS
Số tạp chí 16(2022) Trang: 806–811
Tạp chí: World Journal of Advanced Research and Reviews
Số tạp chí 7(2022) Trang: 465–469
Tạp chí: International Journal of Science and Research Archive
Số tạp chí 9(2022) Trang: 427-431
Tạp chí: International Journal of Research and Review
Số tạp chí 6(2022) Trang: 144-148
Tạp chí: International Journal of Research and Innovation in Social Science
Số tạp chí 26(2022) Trang: 1575-1582
Tạp chí: Journal of Applied Sciences and Environmental Management
Số tạp chí 6(2022) Trang: 98-103
Tạp chí: Indonesian Journal of Environmental Management and Sustainability
Số tạp chí 4(2022) Trang: 11-18
Tạp chí: JOURNAL OF ENERGY TECHNOLOGY AND ENVIRONMENT
Số tạp chí 4(2022) Trang: 19-29
Tạp chí: JOURNAL OF ENERGY TECHNOLOGY AND ENVIRONMENT
Số tạp chí 4(2022) Trang: 12-22
Tạp chí: NIPES JOURNAL OF SCIENCE AND TECHNOLOGY RESEARCH
Số tạp chí 4(2022) Trang: 23-29
Tạp chí: NIPES JOURNAL OF SCIENCE AND TECHNOLOGY RESEARCH
Số tạp chí 4(2022) Trang: 1-10
Tạp chí: JOURNAL OF ENERGY TECHNOLOGY AND ENVIRONMENT
Số tạp chí 4(2022) Trang: 50-60
Tạp chí: JOURNAL OF ENERGY TECHNOLOGY AND ENVIRONMENT
Số tạp chí 4(2022) Trang: 163-176
Tạp chí: JOURNAL OF ENERGY TECHNOLOGY AND ENVIRONMENT
Số tạp chí 4(2022) Trang: 48-53
Tạp chí: JOURNAL OF ENERGY TECHNOLOGY AND ENVIRONMENT
Số tạp chí 4(2022) Trang: 1–11
Tạp chí: JOURNAL OF ENERGY TECHNOLOGY AND ENVIRONMENT
Số tạp chí 4(2022) Trang: 7-13
Tạp chí: NIPES JOURNAL OF SCIENCE AND TECHNOLOGY RESEARCH
Số tạp chí 4(2022) Trang: 39-50
Tạp chí: NIPES JOURNAL OF SCIENCE AND TECHNOLOGY RESEARCH
Số tạp chí 4(2022) Trang: 1-6
Tạp chí: NIPES JOURNAL OF SCIENCE AND TECHNOLOGY RESEARCH
Số tạp chí 7(2022) Trang: 145-160
Tạp chí: European Journal of Open Education and E-leaming Studies
Số tạp chí 9(2022) Trang:
Tạp chí: European Journal of Education Studies


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...