Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2017
Số tạp chí 34(2017) Trang: 41-55
Tạp chí: The Internet and Higher Education

Whilst emphasizing adult learners' characteristics as being different from traditional students, few studies have taken into account a broad personality trait, i.e. core self-evaluation (CSE), when explaining their learning performance. Additionally, existing studies confirm the vital role of adult education in the inclusion process of citizens in our contemporary society. However, questions remain unanswered as to what specific factors of the learning environment contribute to these social outcomes, except in educational programmes explicitly directed at social inclusion. Responding to this literature gap, the present study (1) investigated the effect of CSE and online interaction quality on adults' learning performance and (2) scrutinized how online interaction quality and learning performance affect their bonding and bridging social capital. Participants (N = 140) were learners from a blended learning programme in centres for adult education in Belgium. Path analyses showed that only CSE significantly predicted adults' learning performance. Online interaction quality was found to have a significant effect on learners' bonding and bridging social capital, but not learning performance. To this end, the findings highlight the importance of dispositional factors regarding adults' achievement in a blended learning environment and the potential of such programmes to enhance their social outcomes in addition to cognitive gains.

Các bài báo khác
Số tạp chí 13(2017) Trang: 137-153
Tác giả: Lê Thanh Tùng
Tạp chí: Pacific Journal of Optimization
Số tạp chí 2017(2017) Trang: 1-19
Tác giả: Lê Thanh Tùng
Tạp chí: Set-Valued and Variational Analysis
Số tạp chí 8(2)(2017) Trang: 323-335
Tạp chí: International Journal of Innovations in Engineering and Technology (IJIET)
Số tạp chí 7(2017) Trang: 7-14
Tạp chí: IOSR Journal of Research and Method in Education
Số tạp chí 6(2017) Trang:
Tác giả: Lê Long Hậu
Tạp chí: The International Journal of Engineering and Science
Số tạp chí 6(2017) Trang:
Tác giả: Lê Long Hậu
Tạp chí: The International Journal of Engineering and Science
Số tạp chí 3(2017) Trang:
Tạp chí: International Journal of Advanced Engineering, Management and Science
Số tạp chí 3(2017) Trang:
Tác giả: Lê Long Hậu
Tạp chí: International Journal of Advanced Engineering, Management and Science
Số tạp chí 7(2017) Trang:
Tác giả: Lê Long Hậu
Tạp chí: International Journal of Development Research
Số tạp chí 4(2017) Trang:
Tác giả: Lê Long Hậu
Tạp chí: International Journal of Recent Advances in Multidisciplinary Research
Số tạp chí 4(2017) Trang:
Tác giả: Lê Long Hậu
Tạp chí: International Journal of Engineering Technology and Management
Số tạp chí 8(2017) Trang: 77-101
Tạp chí: European Journal for Research on the Education and Learning of Adults
Số tạp chí 16(2017) Trang: 71-78
Tạp chí: Turkish Online Journal of Educational Technology
Số tạp chí 6(2017) Trang:
Tạp chí: The International Journal of Engineering And Science (IJES)


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...