Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Số tạp chí Volume 21, No 1, pp 90-100(2015) Trang: 90-100
Tạp chí: International Journal of Sciences: Basic and Applied Research
Teaching with analogies is an effective teaching strategy. Therefore, teachers from different countries have been studied and applied this strategy to teaching specific subjects in secondary schools. The study analyzed 20 lessons in the chapter “Coordinate Method in space” (Geometry 12) which were given by 18 mathematics teachers at the secondary schools in Mekong Delta region (Vietnam), and the results showed that only 5 lessons in which teachers used analogical reasoning to help students construct new knowledge.
Các bài báo khác
Số tạp chí 437(2015) Trang: 256-262
Tạp chí: Aquaculture
Số tạp chí 438(2015) Trang: 1-5
Tạp chí: Aquaculture
Số tạp chí 1-17(2015) Trang: 1-17
Tạp chí: Aquaculture Research
Số tạp chí Vol. 3 No. 4 April 2015(2015) Trang: 427-436
Tạp chí: International Journal of Education and Research , ISSN: 2201-6333 (Print) ISSN: 2201-6740 (Online)
Số tạp chí Vol. III, Issue 2 / May 2015(2015) Trang: 1883-1888
Tạp chí: EUROPEAN ACADEMIC RESEARCH
Số tạp chí Volume 4, Issue 5, May 2015(2015) Trang: 83-87
Tạp chí: The International Journal Of Engineering And Science
Số tạp chí 4(2015) Trang:
Tạp chí: Mathematical Methods of Operations Research
Số tạp chí Vol.74(4)(2015) Trang: 1199-1224
Tạp chí: International Journal of Multimedia Tools and Applications
Số tạp chí Vol.2(1)(2015) Trang: 3-12
Tạp chí: Vietnam Journal of Computer Science
Số tạp chí 656-657(2015) Trang: 573-579
Tạp chí: Key Engineering Materials
Số tạp chí 29(2015) Trang: 1-19
Tạp chí: Food Biotechnology
Số tạp chí 11(2015) Trang: 26-30
Tạp chí: Aquaculture Asia Pacific
Số tạp chí 13(2015) Trang: 419-425
Tạp chí: International Journal of Control, Automation, and Systems
Số tạp chí 3(2)(2015) Trang: 109-118
Tạp chí: American Journal of Life Science
Số tạp chí 25(2015) Trang: 62-71
Tạp chí: Journal for Nature Conservation
Số tạp chí 400(2015) Trang: 162-169
Tạp chí: Journal of Molecular Catalysis A: Chemical
Số tạp chí 7(2015) Trang: 41-47
Tạp chí: Information Management and Business Review
Số tạp chí doi:10.1038/nclimate2469(2015) Trang: 167–174
Tạp chí: Nature Climate Change
Số tạp chí 9(3), December 2014-February 2015, issue 9(2015) Trang: 276-280
Tạp chí: American International Journal of Research in Humanities, Art and Social Sciences
Số tạp chí 3(2015) Trang:
Tạp chí: Central European Journal of Operations Research
Số tạp chí 10(2015) Trang:
Tạp chí: Optimization: A Journal of Mathematical Programming and Operations Research
Số tạp chí Vol. II, Issue 11/ February 2015(2015) Trang: 14561-14564
Tạp chí: EUROPEAN ACADEMIC RESEARCH
Số tạp chí Vol. 3 No. 1 January 2015(2015) Trang: 463-474
Tạp chí: International Journal of Education and Research , ISSN: 2201-6333 (Print) ISSN: 2201-6740 (Online)
Số tạp chí 491(2015) Trang: 189-195
Tạp chí: Applied Catalysis A: General
Số tạp chí 5(2015) Trang: 202-217
Tạp chí: Asian Economic and Financial Review
Số tạp chí 3(2015) Trang: 425-433
Tạp chí: Sociology and Anthropology
Vietnamese | English
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên