Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2015
Số tạp chí 9(3), December 2014-February 2015, issue 9(2015) Trang: 276-280
Tạp chí: American International Journal of Research in Humanities, Art and Social Sciences

The model “TWA” (Teaching with analogy) is a model of teaching with analogical reasoning, which could maximize many benefits when using analogies. According to the results of an investigation before, we recognized that the students of mathematics education at Can Tho University have not tended toward applying analogical reasoning to teaching mathematics. This raised a question: “Did the mathematics education students have some difficulties in applying analogical reasoning to teaching mathematics?” To answer the above question, we conducted the study with the following two objectives: (1) to find out mathematics education students’ the ability to apply the TWA model to teaching mathematics contents in secondary schools. (2) to know these students’ opinions on advantages and disadvantages of applying the TWA model to teaching mathematics in secondary schools. The study was carried out in Can Tho University – Vietnam in 2014.

Các bài báo khác
Số tạp chí Vol. 3 No. 4 April 2015(2015) Trang: 427-436
Tạp chí: International Journal of Education and Research , ISSN: 2201-6333 (Print) ISSN: 2201-6740 (Online)
Số tạp chí Vol. III, Issue 2 / May 2015(2015) Trang: 1883-1888
Tạp chí: EUROPEAN ACADEMIC RESEARCH
Số tạp chí Volume 4, Issue 5, May 2015(2015) Trang: 83-87
Tạp chí: The International Journal Of Engineering And Science
Số tạp chí 4(2015) Trang:
Tạp chí: Mathematical Methods of Operations Research
Số tạp chí Vol.74(4)(2015) Trang: 1199-1224
Tạp chí: International Journal of Multimedia Tools and Applications
Số tạp chí Vol.2(1)(2015) Trang: 3-12
Tạp chí: Vietnam Journal of Computer Science
Số tạp chí 656-657(2015) Trang: 573-579
Tạp chí: Key Engineering Materials
Số tạp chí 11(2015) Trang: 26-30
Tạp chí: Aquaculture Asia Pacific
Số tạp chí 13(2015) Trang: 419-425
Tạp chí: International Journal of Control, Automation, and Systems
Số tạp chí 7(2015) Trang: 41-47
Tạp chí: Information Management and Business Review
Số tạp chí doi:10.1038/nclimate2469(2015) Trang: 167–174
Tạp chí: Nature Climate Change
Số tạp chí Volume 21, No 1, pp 90-100(2015) Trang: 90-100
Tạp chí: International Journal of Sciences: Basic and Applied Research
Số tạp chí 3(2015) Trang:
Tạp chí: Central European Journal of Operations Research
Số tạp chí 10(2015) Trang:
Tạp chí: Optimization: A Journal of Mathematical Programming and Operations Research
Số tạp chí Vol. II, Issue 11/ February 2015(2015) Trang: 14561-14564
Tạp chí: EUROPEAN ACADEMIC RESEARCH
Số tạp chí Vol. 3 No. 1 January 2015(2015) Trang: 463-474
Tạp chí: International Journal of Education and Research , ISSN: 2201-6333 (Print) ISSN: 2201-6740 (Online)
Số tạp chí 5(2015) Trang: 202-217
Tạp chí: Asian Economic and Financial Review
Số tạp chí 3(2015) Trang: 425-433
Tác giả: Vương Quốc Duy
Tạp chí: Sociology and Anthropology


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...