Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
(2014) Trang: 39
Tạp chí: The 2nd International Conference of Science Educators and Teachers 16 ? 18 July 2014, Phuket, Thailand
Liên kết:

Scholars proved that nature of science (NOS) has certain contributions to science teaching and learning. Nonetheless, what, how and how much NOS should be integrated in the science curriculum of each country cannot be a benchmark due to the influence of culture and society. Before employing NOS in a new context, it should be carefully studied. In assessing views of NOS in Vietnam, a developing country with Eastern culture where the nature of science is not consider a compulsory learning outcome, there are several issues that researchers and educators should notice to develop an appropriate instrument that can clearly exhibit NOS view of Vietnamese. They may include: time for the survey; length, content, type, and terms of the questionnaire; Vietnamese epistemology and philosophy; and some other Vietnamese social and cultural aspects. The most important reason for these considerations is that Vietnamese view of NOS and of NOS assessment possibly differs from the Western ideas due to the social and cultural impact. As a result, a Western assessment tool maybe becomes less effective in an Eastern context. The suggestions and implications in this study were derived from a prolonged investigation on Vietnamese science teacher educators and student teachers of School of Education, Can Tho University, a state university in Mekong Delta region, Vietnam.

Các bài báo khác
Số 36 (2015) Trang: 8-17
Tải về
Tập 54, Số 9 (2018) Trang: 94-103
Tải về
(2016) Trang: 222-233
Tạp chí: Kỷ yếu hội nghị Khoa học năm 2016 - Đào tạo giáo viên của Khoa Sư phạm, Trường Đại học Cần Thơ - Thành quả, thách thức và định hướng
(2016) Trang: 731-736
Tạp chí: Phát triển đội ngũ giáo viên đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục phổ thông - Kỷ yếu hội thảo khoa học Quốc tế kỷ niệm 15 năm thành lập viện nghiên cứu Sư phạm Trường Đại học Sư phạm Hà Nội
First Online: 28 December 2015 (2015) Trang: 1-15
Tạp chí: Cultural Studies of Science Education
136 (2012) Trang: 1
Tạp chí: Chemical Physics
134 (2011) Trang: 1
Tạp chí: Chemical Physics
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...