Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
39 (2020) Trang: 19-43
Tạp chí: Nature Conservation

This paper aims to understand how T-learning helps communities achieve better sustainability outcomes. On the basis of an intensive literature review and field research conducted in the Mekong Delta of Vietnam, the paper proposes a substantial linkage between T-learning and sustainability. It first outlines the environmental changes in Vietnam’s Mekong Delta, which appear to serve as “disorienting dilemmas” that force local people to learn and gradually shift their farming practices to align with a climate-resilient development. The paper relies on the outcomes of household surveys, field observations and focus group discussions to explore the impacts of T-learning on building adaptive capacity and sustainability transition in two community-based projects in Can Tho City and Ca Mau province in the Mekong Delta. Our findings reveal that T-learning enables experts and practitioners to introduce new ideas and accordingly mobilize local people to make changes without inciting doubt, dismay or concern. In an ideal T-learning approach, small-scale farmers learn from being under the supervision of experts in “field-based schools” that offer real-life experience and encourage learners to shift their livelihoods to eco-friendly agricultural practices. The paper sheds new light on how a critical approach to education for sustainable development through T-learning can be, under specific conditions, one strategy. It concludes that T-learning should be acknowledged as a potentially important part of the broader approach to climate-resilient development in vulnerable grassroots communities.

Các bài báo khác
Số 03 (2016) Trang: 126-132
Tải về
Số 04 (2016) Trang: 140-148
Tải về
Số 41 (2015) Trang: 35-42
Tải về
775 (2023) Trang: 22-25
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ Việt Nam
754 (2022) Trang: 46-49
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ Việt Nam
In Nguyen Minh Quang and James Albright (2022) Trang: 1-20
Tạp chí: The Political Economy of Education Reforms in Vietnam
In Nguyen Minh Quang and James Albright (2022) Trang: 40-58
Tạp chí: The Political Economy of Education Reforms in Vietnam
In Nguyen Minh Quang and James Albright (2022) Trang: 59-72
Tạp chí: The Political Economy of Education Reforms in Vietnam
14 (2022) Trang: 101-124
Tạp chí: International Journal of Climate Change Strategies and Management
732 (2020) Trang: 23-25
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ Việt Nam
734 (2020) Trang: 25-29
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ Việt Nam
731 (2020) Trang: 122-126
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ Việt Nam
(2020) Trang: 476-500
Tạp chí: International Conference on Higher Education in Vietnam and Asia
7 (2019) Trang: 78-99
Tạp chí: Journal of Educational and Human Resource Development
(2019) Trang: 602-618
Tạp chí: International Conference on Innovation in Learning and Teacher Education
21 (2019) Trang: 23-28
Tạp chí: Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam
24 (2019) Trang: 60-68
Tạp chí: Journal of Humanities and Social Science
2019 (2019) Trang: 129-142
Tạp chí: Routledge Research in Education
3 (2019) Trang: 43-45
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ Việt Nam
5 (2018) Trang: 27-30
Tạp chí: Tạp chí Khoa học & Công nghệ Việt Nam
11 (2018) Trang: 61-65
Tạp chí: Tạp chí Khoa học & Công nghệ Việt Nam
(2018) Trang: 203-213
Tạp chí: Hội thảo Đào tạo kỹ năng mềm đáp ứng nguồn nhân lực Cách mạng 4.0, TP.HCM, 10/2018
28 (2017) Trang: 31-38
Tạp chí: The Diplomat
(2017) Trang: 59-73
Tạp chí: The 5th International Conference on Education for Sustainability
02 (2017) Trang: 40-44
Tạp chí: International Policy Digest
27 (2017) Trang: 70-77
Tạp chí: The Diplomat
11 (2017) Trang: 18-20
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ Việt Nam
10 (2017) Trang: 57-59
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ Việt Nam
in Mikio Oishi (2015) Trang: 61-87
Tạp chí: Contemporary Conflicts in Southeast Asia: Towards a new ASEAN Way of conflict management
(2014) Trang: 302-309
Tạp chí: Hội thảo khoa học Cán bộ trẻ các trường ĐHSP Toàn quốc lần IV (Đại học Hải Phòng 4/2014)
1 (2013) Trang: 389
Tạp chí: HT cán bộ trẻ các trường DHSP toàn quốc
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...