Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
In Nguyen Minh Quang and James Albright (2022) Trang: 40-58
Tạp chí: The Political Economy of Education Reforms in Vietnam

 

This chapter aims to trace the formation and impacts of neoliberal education in Vietnam and its implications for the country's socialist-oriented market economic transition. The autonomy and socialisation policies that aimed to solve the triple challenge of poverty, inequality, and unemployment reflect a market-infused approach to education, whereby universal low-fee state provision of education is increasingly undermined by commodification and where possible, privatisation of education. Under neoliberal reforms endorsed by supranational institutions and national elites, some areas of education have experienced progressive achievements that help the country join the world's high human development category group to surpass other countries with similar levels of development. That being said, the present evolution in the education system has been accompanied with relatively high risks of class inequalities and educationalisation induced by neoliberal capitalism. This chapter further sheds new light on as to why neoliberalism is a useful lens for understanding the political economy and nature of power in education development under the neoliberal global forces that has been profoundly impacting Vietnamese society.

 

 
Các bài báo khác
Số 03 (2016) Trang: 126-132
Tải về
Số 04 (2016) Trang: 140-148
Tải về
Số 41 (2015) Trang: 35-42
Tải về
775 (2023) Trang: 22-25
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ Việt Nam
754 (2022) Trang: 46-49
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ Việt Nam
In Nguyen Minh Quang and James Albright (2022) Trang: 1-20
Tạp chí: The Political Economy of Education Reforms in Vietnam
In Nguyen Minh Quang and James Albright (2022) Trang: 59-72
Tạp chí: The Political Economy of Education Reforms in Vietnam
14 (2022) Trang: 101-124
Tạp chí: International Journal of Climate Change Strategies and Management
732 (2020) Trang: 23-25
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ Việt Nam
734 (2020) Trang: 25-29
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ Việt Nam
731 (2020) Trang: 122-126
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ Việt Nam
(2020) Trang: 476-500
Tạp chí: International Conference on Higher Education in Vietnam and Asia
7 (2019) Trang: 78-99
Tạp chí: Journal of Educational and Human Resource Development
(2019) Trang: 602-618
Tạp chí: International Conference on Innovation in Learning and Teacher Education
21 (2019) Trang: 23-28
Tạp chí: Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam
24 (2019) Trang: 60-68
Tạp chí: Journal of Humanities and Social Science
2019 (2019) Trang: 129-142
Tạp chí: Routledge Research in Education
3 (2019) Trang: 43-45
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ Việt Nam
5 (2018) Trang: 27-30
Tạp chí: Tạp chí Khoa học & Công nghệ Việt Nam
11 (2018) Trang: 61-65
Tạp chí: Tạp chí Khoa học & Công nghệ Việt Nam
(2018) Trang: 203-213
Tạp chí: Hội thảo Đào tạo kỹ năng mềm đáp ứng nguồn nhân lực Cách mạng 4.0, TP.HCM, 10/2018
28 (2017) Trang: 31-38
Tạp chí: The Diplomat
(2017) Trang: 59-73
Tạp chí: The 5th International Conference on Education for Sustainability
02 (2017) Trang: 40-44
Tạp chí: International Policy Digest
27 (2017) Trang: 70-77
Tạp chí: The Diplomat
11 (2017) Trang: 18-20
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ Việt Nam
10 (2017) Trang: 57-59
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ Việt Nam
in Mikio Oishi (2015) Trang: 61-87
Tạp chí: Contemporary Conflicts in Southeast Asia: Towards a new ASEAN Way of conflict management
(2014) Trang: 302-309
Tạp chí: Hội thảo khoa học Cán bộ trẻ các trường ĐHSP Toàn quốc lần IV (Đại học Hải Phòng 4/2014)
1 (2013) Trang: 389
Tạp chí: HT cán bộ trẻ các trường DHSP toàn quốc
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...