The study investigates the impacts of corporate social responsibility on consumer behavior on non-alcoholic beverage products in the Mekong Delta. Although there have been many studies on this subject, no research has been done to examine such impacts in the non-alcoholic beverage industry in the region. This results of this study will supplement the existing theory of the direct and indirect impacts of CSR on consumer behavior, and the study will accordingly propose some solutions to improve the ability of Mekong Delta-based businesses to implement corporate social responsibility. The paper presents experimental quantitative results obtained from analyzing a sample of 1.019 consumers who use non-alcoholic beverage products on a regular basis. The covariance-based structural equation modeling (CB-SEM) was used to examine the data set. The results show that CSR has a direct impact on consumer behaviors such as purchase intention, loyalty, and electronic word of mouth. In addition, CSR contributes to improving corporate reputation and brand trust, thereby indirectly affecting consumer behavior.
Tạp chí: Hội thảo Khoa học Quốc tế “Phát triển Xây dựng bền vững trong điều kiện Biến đổi khí hậu khu vực đồng bằng Sông Cửu Long – SCD2021”, Đại học Xây dựng Miền Tây, ngày 18 tháng 11 năm 2021
Tạp chí: Hội thảo khoa học toàn quốc năm 2021 tại Đại học Cần Thơ "Giải pháp nâng cao giáo dục thể chất và thể dục thể thao Việt Nam trong giai đoạn hiện nay.
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên