Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí trong nước 2024
Số tạp chí 24(2024) Trang: 60-63
Tạp chí: Tạp chí Giáo dục
Liên kết:

Using teaching methods to develop students' competence is one of the inevitable requirements of current educational innovation. Experiential learning is also one of the ways to form and develop learners' competence. David A. Kolb's experiential learning model has been applied by many researchers in different subjects, fields of study and at different levels of education. This study introduces the steps in David A. Kolb's experiential learning model and applies this model to teaching the concept of “Arithmetic progression” (Math 11). Applying David A. Kolb's experiential learning model to appropriate teaching content will create conditions for learners to easily move from practical experience to building and acquiring knowledge, having a positive attitude in learning, thereby contributing to improving teaching quality in general schools.

Các bài báo khác
Số tạp chí 1(2024) Trang: 312 - 354
Tạp chí: The Mekong River Basin: Ecohydrological Complexity from Catchment to Coast, Volume Three
Số tạp chí Trong: Nguyễn Văn Hiếu(2024) Trang: 143-150
Tạp chí: Tập 2024 Số 3: Các công trình nghiên cứu, phát triển và ứng dụng Công nghệ Thông tin và Truyền thông
Số tạp chí Số đặc biệt Tháng 11/2024(2024) Trang: 179-200
Tạp chí: Tạp chí Kinh tế và Dự báo


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...