Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí trong nước 2024
Số tạp chí 14(2024) Trang: 19-31
Tạp chí: HO CHI MINH CITY OPEN UNIVERSITY JOURNAL OF SCIENCE-SOCIAL SCIENCES

This study investigates the perceptions of Learner Autonomy (LA) factors among students in the context of English language acquisition in Vietnam. Specifically, the study examines the potential impact of students’ gender, major, and tenure on their perceptions of these factors. A quantitative comparative research design was employed, utilizing survey-based methodology to collect data from a sample of 117 Vietnamese English as a Foreign Language (EFL) students. The data were analyzed using Independent-samples t-tests to identify significant differences in perceptions across gender, major, and tenure groups. The results indicate that, overall, gender does not significantly impact students’ perceptions of the examined learning factors. However, gender differences were observed in the clusters of teachers’ behavior and teachers’ instructions, suggesting variations in how males and females perceive these aspects of LA. The study also reveals that students’ majors, specifically English Teacher Education and English Studies, do not significantly influence their perceptions of LA factors. Furthermore, students’ tenure in the program does not significantly shape their perceptions of these factors. Accordingly, the results provide valuable insights for educators, policymakers, and curriculum developers in the field of language education, highlighting the need for gender-responsive approaches and inclusive educational practices to promote LA.

Các bài báo khác
Số tạp chí 22(2024) Trang: 26-31
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ, Đại học Đà Nẳng
Số tạp chí 24(2024) Trang: 291-295
Tạp chí: Tạp Chí Giáo dục
Số tạp chí 69(2024) Trang: 43-55
Tạp chí: Trường Đại học Sư phạm Hà Nội
Số tạp chí 22(2024) Trang: 1460-1467
Tạp chí: Tạp chí Khoa học Nông nghiệp Việt Nam
Số tạp chí 69(2024) Trang: 3–10
Tạp chí: Tạp chí Khoa học Trường Đại học Sư phạm Hà Nội: Khoa học Giáo dục
Số tạp chí 229(2024) Trang: 195-202
Tạp chí: TNU Journal of Science and Technology
Số tạp chí 40(2024) Trang: 107-115
Tạp chí: Tạp chí Khoa học: Khoa học tự nhiên và Công nghệ, Đại học Quốc gia Hà Nội
Số tạp chí 229(2024) Trang: 178-186
Tạp chí: Khoa học và công nghệ Đại học Thái Nguyên


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...