Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2024
Số tạp chí 15(2024) Trang: 35-45
Tạp chí: Journal of Language Teaching and Research

This  study  delves  into  the  evolving  perspectives  and  practices  of  lecturers  regarding  classroom assessment, especially in terms of integrating reflective teaching methods. Drawing insights from 15 English as a  foreign  language  (EFL)  lecturers,  certain  emergent  trends  were  identified,  including  a  pronounced  shift towards  constructivist  approaches  to  assessment  and  an  increased  emphasis  on  formative  over  summative assessment  strategies.  Lecturers  also  showcased  enhanced  reflective  abilities  in  assessment  design,  with  a significant  number  highlighting  the  improved  alignment  between  learning  outcomes,  teaching  methodologies, and  assessment  strategies. A  deepened  appreciation for diverse learning pathways became evident, and there was  an  amplified  responsiveness  to  student  feedback  in  tailoring  assessment  strategies.  The  study  also  found trends  like  embracing  technological  tools  for  improved  assessment,  a  surge  in  interdisciplinary  collaboration in   assessment   design,   a   heightened   empathy   towards   student   challenges,   and   a   strong   advocacy   for collaborative  assessments.  The  findings  underscore  the  profound  implications  of  reflective  teaching  on assessment strategies. Recommendations for future studies emphasize the need for a broader participant base and exploration of direct impacts on student outcomes.

Các bài báo khác
Số tạp chí 15(2024) Trang: 10-16
Tạp chí: Journal of Advances in Information Technology
Số tạp chí 13(2024) Trang: 199-209
Tạp chí: International Journal of Phytopathology
Số tạp chí 17(2024) Trang: 1134-1142
Tạp chí: Aquaculture, Aquarium, Conservation & Legislation - International Journal of the Bioflux Society
Số tạp chí 31(2024) Trang: 137-157
Tạp chí: International Journal of Science, Mathematics and Technology Learning
Số tạp chí 30(2024) Trang: 411
Tạp chí: Journal of Molecular Modeling
Số tạp chí 27 - Special issue (Sustainable Aquacultural and Fisheries)(2024) Trang: 552-564
Tạp chí: Fisheries and Aquatic Sciences
Số tạp chí 14(2024) Trang: 406-414
Tạp chí: Indonesian Journal of Applied Linguistics
Số tạp chí 15(2024) Trang: 1381-1389
Tạp chí: Journal of Language Teaching and Research
Số tạp chí 14(2024) Trang: 236-241
Tạp chí: International Journal of Energy Economics and Policy


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...