Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2021
Số tạp chí 8(2021) Trang: 101-108
Tạp chí: European Journal of Education Studies

In mathematics education, teachers can use several reasoning methods to find solutions such as inductive, deductive and analogy. This study was intended to guide students to find solutions to problems of radical inequalities through analogical reasoning. The experiment was conducted on 36 grade 10 students at a high school in Can Tho city of Vietnam. The instrument used was a problem of radical inequalities. A three-phase teaching process had been organized with this class comprising individual work phase, group work phase and institutionalization phase. The data collected included student worksheets and was qualitatively analyzed. As a result, many students discovered how to solve the above inequality by using the analogy, and they had a considerable improvement in their problem-solving skills. Additionally, a few ideas were discussed about the use of analogy in mathematics education

 
Các bài báo khác
Số tạp chí July & Aug(2021) Trang:
Tạp chí: International Journal of Agriculture and Biological Sciences
Số tạp chí Vol. 12(2021) Trang: 139-145
Tạp chí: International Journal of Environmental Science and Development
Số tạp chí 5(2021) Trang: 1667-1670
Tạp chí: International Journal of Trend in Scientific Research and Development (IJTSRD)
Số tạp chí 5(2021) Trang: 910-916
Tạp chí: International Journal of Trend in Scientific Research and Development (IJTSRD)
Số tạp chí 5(2021) Trang: 805-810
Tạp chí: International Journal of Trend in Scientific Research and Development (IJTSRD)
Số tạp chí 6(2021) Trang: 118-121
Tạp chí: International Journal of Research and Innovation in Applied Science (IJRIAS)
Số tạp chí 6(2021) Trang: 102-104
Tạp chí: International Journal of Research and Innovation in Applied Science (IJRIAS)
Số tạp chí 8(2021) Trang: 100-105
Tạp chí: International Journal of Research and Review
Số tạp chí 2(2021) Trang: 46-52
Tạp chí: International Academic Journal of Education & Literature
Số tạp chí 2(2021) Trang: 43-48
Tạp chí: International Academic Journal of Education & Literature
Số tạp chí 4(2021) Trang: 339-346
Tạp chí: International Journal of Science and Management Studies (IJSMS)


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...