Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2020
Số tạp chí 24(2020) Trang: 120-135
Tạp chí: Language Learning and Technology

Online English language teaching can now be facilitated by communication technology, which allows easy access to interaction with native speakers. Nevertheless, this industry subscribes to an assumption that native speaker English teachers (NESTs) are the gold standard of language whereas the non-native speaker English teachers (NNESTs) are inferior educators (Walkinshaw & Duong, 2014). Rare research has provided evidence of the negotiation produced by NESTs versus NNESTs with EFL learners online and its impact on the learners’ output. Thus, the current study narrows this empirical gap. Drawing upon a database of 30 five-minute interaction sessions between 30 teachers (15 NESTs and 15 NNESTs) and 30 basic level Vietnamese EFL adult learners, the study revealed similar negotiation of meaning functions as reported in previous research. However, the NESTs used more elaboration while the NNESTs used more confirmation checks, clarification requests, and reply clarification. Qualitative analysis further indicated that the NNESTs provided more productive support, encouraging the learners’ output, than the NESTs did. This implies that although online voice interaction creates an environment for EFL learners to practice, language educators and teachers, regardless of status, should heed how to handle it so that online learners can benefit from both comprehensible input and opportunities for pushed output.

Các bài báo khác
Số tạp chí 124(2020) Trang: 1289−1299
Tạp chí: Journal of Physical Chemistry A
Số tạp chí 27(2020) Trang: 1698-1706
Tạp chí: IEEE Transactions on Dielectrics and Electrical Insulation
Số tạp chí 41(2020) Trang: 659-684
Tác giả: Lê Thanh Tùng
Tạp chí: Numerical Functional Analysis and Optimization
Số tạp chí 44(2020) Trang: 152-168
Tạp chí: Turkish Journal of Mathematics
Số tạp chí 6(2020) Trang: 55-71
Tạp chí: Journal of Language and Education
Số tạp chí 9(2020) Trang: 239-255
Tạp chí: European Journal of Educational Research


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...