Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
(2015) Trang: 463-480
Tạp chí: Phát triển kinh tế - xã hội ĐBSCL năm 2015, Trường Đại học Cần Thơ, 08/12/2015
Liên kết:

The study analyzed the pineapple value chain in Tien Giang Province, which proposed a number of measures to enhance the value-added (VAT) for the pineapple product as well as contribute to improve income for poor farmers who have been producing the pineapple in the local. Research data were collected from 335 actors involved in the pineapple value chain, including seed production base, geography agricultural supplies, traders, stall pineapple, wholesalers, retailers, processing enterprises and support chain actors. The study used the "input" approach for the efficiency of agricultural production of Farrell (1957) and the "output" approach of the value chain of Kaplinsky & Morris (2001), method of linking the value chain of GTZ (2007) and enhancing the market for the Poor (M4P, 2008). The study results showed that (1) there are 5 major market channels for the pineapple value chain in Tien Giang Province. Traders are the “prominent” actor that plays an important role in the consumption of the entire chain; (2) VAT and net VAT are created from the pineapple product that strongly impact to change the income of poor households who are planting pineapple product. The proportion of VAT and net VAT distribution is positively impact on income of poor households planting pineapple in Tien Giang; (3) There are six measures which are proposed to enhance VAT for pineapple product aiming at contributing to improve income for poor households, including: (i) Improving pineapple varieties as well as seed quality and guaranteeing commodity grade products, (ii) Changing in reasonable farming practices, adjusting the input element to enhance VAT products, (iii) enhancing access to market information as well as support program to develop pineapple industry, (iv) improving the accessibility of technological advances, changing the thinking of production, applying of advanced production model, (v) establishing cooperative credit institutions, enhancing support its funding for poor households to plant pineapples, (vi) Developing, implementing the good model of 4 links to stabilize the output market for the poor who have been growing pineapple.

Các bài báo khác
194 (2018) Trang: 47-54
Tạp chí: Khoa học & Đào tạo Ngân hàng
02 (64) (2018) Trang: 7-10
Tạp chí: Tạp chí Khoa học Cần Thơ
(2017) Trang: 270-278
Tạp chí: Phát triển kinh tế xã hội vùng ĐBSCL trong xu thế toàn cầu hóa, Khoa Kinh tế, 15/12/2017
(2017) Trang: 118-125
Tạp chí: Phát triển nguồn nhân lực du lịch vùng ĐBSCL: thực trạng, thách thức và chính sách, Khoa Kinh tế, 10/11/2017
(2017) Trang: 82-91
Tạp chí: Phát triển nguồn nhân lực du lịch vùng ĐBSCL: thực trạng, thách thức và chính sách, Khoa Kinh tế, 10/11/2017
Volume 3, Issue 2, June 2017, (2017) Trang: 31-35
Tạp chí: American Journal of Theoretical and Applied Business
05-2017 (2017) Trang: 14-17
Tạp chí: Khoa học và Công nghệ Bạc Liêu
02 (60) 2017 (2017) Trang: 42-46
Tạp chí: Tạp chí Khoa học Cần Thơ
2016 (2016) Trang: 123-140
Tạp chí: Phân tích chuỗi giá trị các sản phẩm nông nghiệp ở Đồng bằng sông Cửu Long
20 (2016) Trang: 39-41
Tạp chí: Thị trường Tài chính Tiền tệ
(2015) Trang: 114-124
Tạp chí: Đào tạo và NCKH ở ĐBSCL - Hội nhập và Phát triển bền vững, Trường Đại học Tây Đô, 26/11/2015
14 (431) (2015) Trang: 33-36
Tạp chí: Thị trường Tài chính Tiền tệ
(2015) Trang: 252-260
Tạp chí: Đào tạo và NCKH ở ĐBSCL - Hội nhập và Phát triển bền vững, Trường Đại học Tây Đô, 26/11/2015
1 (2015) Trang: 261-270
Tạp chí: Đào tạo và NCKH ở ĐBSCL - Hội nhập và Phát triển bền vững, Trường Đại học Tây Đô, 26/11/2015
7 (32)-2015 (2015) Trang: 69-73
Tạp chí: Nghiên cứu Ấn Độ và Châu Á
số 13 (406) (2014) Trang: 38-40
Tạp chí: Thị trường Tài chính Tiền tệ
Số 8 (401) (2014) Trang: 39-41
Tạp chí: Thị trường Tài chính Tiền tệ
Số 5 (398) (2014) Trang: 33-36
Tạp chí: Tạp chí Thị trường Tài chính Tiền tệ
số 4 (2014) Trang: 11-13
Tạp chí: Tạp chí Du lịch
Số 15 (408) (2014) Trang: 38-41
Tạp chí: Thị trường Tài chính Tiền tệ
(2014) Trang: 404-410
Tạp chí: Hội thảo khoa học quốc tế Làng nghề và Phát triển du lịch, Trường Đại học Khoa học Xã hội và Nhân văn, 20/03/2014
Số 1 (47) (2014) Trang: 41-44
Tạp chí: Khoa học Cần Thơ


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...