Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
7 (2019) Trang: 127-140
Tạp chí: International Journal of Food and Agricultural Economics (IJFAEC)

This study aims to conduct the consumer’s willingness to pay (WTP) for traceable pork products by using the auction experiments methods, estimate the factors affecting to the WTP and identify the demand for specific information in traceability systems from information of consumers in Vietnam. The results indicated that, the WTP for traceable pork products of consumers is higher than 24%, comparing to the non-traceable pork products. The frequency of pork consumption, gender, age, education, health self-report and consumer’s attitude from risk of unsafe pork products were the influencing factors to the consumer’s WTP for traceable pork. The necessary information of traceability, suggested by consumers, included: information of additives included in the purchased pork, place of origin, expiration date and quality certificate. Keywords: auction experiment, food safety, pork, traceability, willingness to pay. JEL Codes: D10, L15, Q18

Các bài báo khác
Tập 55, Số 2 (2019) Trang: 115-121
Tải về
1 (2013) Trang: 90
Tạp chí: Giải pháp khai thác tiềm năng Kinh tế-Xã hội các tỉnh Đồng bằng sông Cửu Long theo hướng liên kết vùng
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...