Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
(2022) Trang: 285-305
Tạp chí: THE FOURTH INTERNATIONAL CONFERENCE ON BUSINESS, ECONOMICS & FINANCE - THE UNIVERSITY OF ECONOMICS, HUE UNIVERSITY (HCE), 2022
Liên kết:

The study uses Stimulus-Organism-Response Model (SOR) and PLS-SEM methods to analyze the impact of Virtual Reality (VR) on visit intention of people in Cantho city. There are 127 respondents who participated in the research after experiencing a 360-degree video of Son Doong cave, Quang Binh province. The results show that affective response influences tourists’ visit intention positively and directly. The results also indicate the mediating role of affective response between authentic experience and visit intention. However, there is no significant impact of cognitive response on visit intention nor the mediating role of cognitive response between authentic experience and visit intention. This study also provides the implications of VR content and visuals based on the findings. VR content and visuals should be authentic, unique, and attractive to create affective response and increase tourists’ visit intention.

Các bài báo khác
Số 21a (2012) Trang: 169-179
Tải về
Số 24b (2012) Trang: 173-181
Tải về
1 (2013) Trang: 7
Tạp chí: Hội nghị Khoa học Sinh viên - Học viên cao học - Nghiên cứu sinh khoa Kinh tế - Quản trị kinh doanh
1 (2012) Trang: 203
Tạp chí: Phát triển KT-XH
1 (2012) Trang: 228
Tạp chí: Phát triển KT-XH
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...