Selecting the right learning content according to learners’ learning abilities and interests is the first and most important factor in achieving good learning performance. Based on the similarity between the course rating data in the Collaborative Filtering format (user, item, rating), and along with the development of Graph Neural Networks (GNN) in developing recommendation systems, we tried to develop a Collaborative Filtering (CF) model based on GNN architecture to recommend suitable courses to the learners. In this study, two CF models based on GNN, including Neural Graph Collaborative Filtering (NGCF) and Light Graph Convolutional Neural Networks (LightGCN), were experimentally compared with some traditional CF models such as Regularized Matrix Factorization (RMF), Light Matrix Factorization (LMF), and Neural Collaborative Filtering (NCF). The experimental results on the Coursera Course Review dataset using LightGCN give promising results in the precision, recall, and RMSE metrics.
Trích dẫn: Trần Công Án, Tống Thị Ngọc Mai và Lê Thị Thu Lan, 2017. Xây dựng ontology tự động từ bảng chú giải. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. Số chuyên đề: Công nghệ thông tin: 133-139.
Trích dẫn: Trần Công Án, Lâm Chí Nguyện, Đoàn Hòa Minh, Phan Tấn Tài, Phạm Hữu Tài, Châu Xuân Phương và Sơn Búp Pha, 2016. Hệ thống hỗ trợ cố vấn học tập trên thiết bị di động. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 47a: 47-58.
Trích dẫn: Trần Công Án, Lữ Minh Phúc, Đỗ Thanh Đức, Ngô Bá Hùng, Lê Đình Chiến, Phạm Thị Xuân Diễm, Sơn Búp Pha và Nguyễn Hữu Vân Long, 2017. Phát hiện té ngã cho người cao tuổi bằng gia tốc kế và mô hình học sâu Long Short-Term Memory. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. Số chuyên đề: Công nghệ thông tin: 65-71.
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên