Teaching competency is one of the core competencies emphasized in Can Tho University's teacher training programs for primary education. This capacity is developed in students throughout their learning journey, primarily through modules on teaching methods, assessment, and teaching practice. Given Vietnam's adoption of new programs and textbooks, providing students with more opportunities to engage with the realities of General Education and hone their teaching skills through practical experience has become crucial. This article presents the development and implementation of a learning community model within the "Teaching Practice" course for Primary Education majors. Sixteen 4th- year students, divided into small groups, participated in this study. These groups collaborated to design lesson plans, provide peer feedback, and offer mutual support throughout the teaching practice process, guided by comments and assistance from practising elementary school teachers. Throughout the entire process, both primary school teachers and university lecturers served as facilitators, supporting the students in their teaching practice endeavours. The results of implementing this College of Learning model in teaching have had a positive impact on all three participants of College of Learning, in which elementary school students are the ones who are supported and make clear progress in some of their teaching skills such as the skills of designing lesson plans, observing, giving commenting.
Tạp chí: Hội thảo khoa học: Vai trò của công tác Đoàn Thanh niên – Hội Sinh viên với sự phát triển bền vững của cơ sở giáo dục, Trường Đại học Cần Thơ, 2024
Tạp chí: Hội nghị khoa học quốc gia lần thứ XVII về Nghiên cứu cơ bản và ứng dụng Công nghệ thông tin, tại Học viện Công nghệ Bưu chính Viễn thông, Hà Nội, ngày 08 - 09/08/2024
Tạp chí: Đào tạo và sử dụng nguồn nhân lực du lịch văn hóa trong bối cảnh hội nhập quốc tế - Training and using cultural tourism human resources in the context of international intergration
Tạp chí: KỶ YẾU HỘI THẢO KHOA HỌC QUỐC TẾ NGÔN NGỮ HỌC ĐỐI CHIẾU VÀ ĐỐI CHIẾU GIỮA CÁC NGÔN NGỮ NĂM 2024 INTERNATIONAL CONFERENCE CONTRASTIVE LINGUISTICS AND CONTRASTIVE ANALYSIS AMONG LANGUAGES – YEAR 2024
Tạp chí: Diễn đàn quốc tế Phát triển bền vững Đồng bằng sông Cửu Long, SDMD lần II năm 2024-tổ chức tại Khách sạn Sheraton, Thành phố Cần Thơ ngày 29/11/2024
Tạp chí: International Conference on Commerce And Distribution Sustainable Development in Trade and Distribution CODI 2024, tháng 05/2024, tại Trường Đại học Ngoại Thương cơ sở Quảng Ninh, TP. Uông Bí, Quảng Ninh
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên