Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí trong nước 2024
Số tạp chí 24(2024) Trang:
Tạp chí: Tạp chí Giáo dục

Modern teaching methods that prioritize competency development and enhance experiential learning practices have demonstrated significant effectiveness in Mathematics education. The 2018 General Education Mathematics Curriculum emphasizes the integration of software and technological tools in instruction, with GeoGebra - an open-source dynamic mathematics software - being widely adopted. This study compares the efficacy of experiential teaching supported by GeoGebra with traditional teaching methods. A quasi-experimental research design was employed, involving 84 5th-grade students from Ngo Quyen Primary School in Ninh Kieu District, Can Tho City. The experimental group participated in an experiential teaching process using GeoGebra, while the control group was taught using conventional methods. The results revealed that the experimental group achieved notably higher average scores following the intervention and demonstrated better knowledge retention two weeks post-intervention compared to the control group. With the aid of GeoGebra, the students engaged actively in the learning process, proactively discovering and constructing new knowledge.

Các bài báo khác
Số tạp chí 158 (219)(2024) Trang: 141-145
Tạp chí: Tạp chí Giáo dục và xã hội
Số tạp chí 156 (217)(2024) Trang: 8-13
Tạp chí: Tạp chí Giáo dục và xã hội
Số tạp chí 229(2024) Trang: 291-300
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ - Đại học Thái Nguyên
Số tạp chí 88(2024) Trang: 55 - 63
Tác giả: Phạm Khánh Duy
Tạp chí: Tạp chí Khoa học - Trường Đại học Thủ đô Hà Nội
Số tạp chí 164(2024) Trang: 299 -303
Tạp chí: Giáo dục và Xã hội


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...