Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2024
Số tạp chí 13 Dec(2024) Trang: 1-15
Tạp chí: The Educational Forum

Contextual knowledge is crucial for teachers in integrating technology into teaching. Drawing on the Ecological Systems perspective, this study examined how a self-constructed contextual knowledge cluster correlates with technological pedagogical content knowledge (TPACK). Factor analysis and canonical correlation analysis of a survey on 136 Vietnamese EFL teachers indicated that contextual knowledge is a TPACK subdomain, and that teachers’ ability to address contextual influences could mitigate the impacts of personal attitudes, institutional conditions, and national policy.

Các bài báo khác
Số tạp chí 65(2024) Trang: 231-247
Tác giả: Lý Quốc Đẳng
Tạp chí: Asia Pacific Viewpoint


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...