Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2021
Số tạp chí 22(2021) Trang: 110-123
Tạp chí: Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE

This study was conducted to investigate student barriers to the prospect of online learning in Vietnam, in
the context of Covid-19 pandemic. This mixed-method study attracted the participation of 1165 students
from twelve universities and nine high schools across thirteen provinces in the Mekong Delta. The findings
revealed the additional three obstacles from the qualitative data analysis including (1) geographical features,
(2) the economic status of Vietnamese people, and (3) Vietnamese culture and traditions in addition to the
six groups of barriers being re-confirmed from Berge’s framework (2005). The results of Binary Logistic
Regression testified the negative impacts of obstacles in Learner Motivation, Cost and Access to the Internet,
and Social Interaction on the prospects of online learning, though it is predicted to go farther in education
in Vietnam in the future.

 
Các bài báo khác
Số tạp chí 18(2021) Trang: 264-281
Tác giả: Dương Văn Học
Tạp chí: Manchester Journal of International Economic Law
Số tạp chí 4(2021) Trang: 2342-2344
Tạp chí: International Journal of Social Science and Human Research
Số tạp chí 15(2021) Trang: xxx
Tác giả: Nguyễn Duy Sang
Tạp chí: Journal of Taibah University for Science
Số tạp chí 3(2021) Trang: 1-15
Tạp chí: Communications in Statistics - Simulation and Computation
Số tạp chí 3(2021) Trang: 1-16
Tạp chí: Communications in Statistics - Simulation and Computation


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...