Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
15 (2024) Trang:
Tạp chí: International Journal on Food System Dynamics

This study aims to investigate the impact of using agricultural cooperative channel for output sale on the economic returns of members’ farms in Vietnam’s Mekong River Delta. The primary data were gathered from 293 members of agricultural cooperatives, including 113 members using a cooperative channel for output sale and 180 members not using the cooperative channel. Propensity score matching was employed to adjust the possible selection bias generated by systematically different observable and unobservable attributes between cooperative channel users and non-users. The results showed that using the cooperative channel for paddy sale had a statistically significant impact on economic performances, such as selling price, gross margin, and return on investment, which suggests that agricultural cooperatives could serve as an effiective marketing channel for rice farmers in Vietnam.

Các bài báo khác
Số 23b (2012) Trang: 174-185
Tải về
Số 22b (2012) Trang: 283-293
Tải về
Số 27 (2013) Trang: 76-83
Tải về
17 (2022) Trang:
Tạp chí: Tạp chí khoa học ĐH Mở TP HCM: Kinh tế và Quản trị Kinh doanh (HCMCOUJS-Kinh tế và Quản trị Kinh doanh)
17 (2021) Trang:
Tạp chí: Tạp chí khoa học ĐH Mở TP HCM: Kinh tế và Quản trị Kinh doanh (HCMCOUJS-Kinh tế và Quản trị Kinh doanh)
11(1) (2019) Trang: 83-92
Tạp chí: Agris online paper in Economics and Informatics
26 (2017) Trang: 43-50
Tạp chí: Agricultural Marketing Journal of Japan
(2011) Trang: 311-321
Tạp chí: Kết quả nghiên cứu chuyển giao khoa học của viện Nghiên cứu Phát triển ĐBSCL
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...