Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
(2017) Trang: 426-440
Tạp chí: UHD-CTU annual Economics and Business Conference proceedings - 2017; Khoa Kinh Tế Đại Học Cần Thơ, 13-14/01/2017
Liên kết:

In these days, mobile marketing actually acts as an efficient modern mean of delivering promotion messages by smartphone via text message, MMS, social networks, games, and shopping applications, etc. The study is pursued in examining the relationship among the drives effecting attitude of customers towards mobile marketing communication based on Technology Acceptance Model (TAM) in a sample of Can Tho City. By employing the kind of exploration research, the study applied Exploratory Factors Analysis (EFA) and regression analysis method of shaping the antecedent of customers’ attitude on mobile marketing. The outcome reveals attitude is influenced significantly positively by perceived usefulness, perceived enjoyment whereas irritation affects negatively on customers’ attitude in the direction of modern means of marketing. Also, the study discovers no relationship demographic factors and attitude. Moreover, the finding also gives a valuable opportunity for marketers in developing and designing the appropriate mobile marketing campaigns. The study further suggests for researching in a target respondent group of age and a specific type of mobile marketing form and enlarging to other regions to examine the change of impacts on mobile marketing

Các bài báo khác
Số 07 (2017) Trang: 148-159
Tải về
Tập 54, Số 1 (2018) Trang: 210-217
Tải về
Số 50 (2017) Trang: 70-79
Tải về
(2018) Trang: 68-77
Tạp chí: The UHD-CTU-UEL International Economics and Business Conference 2018, UNIVERSITY OF ECONOMICS AND LAW, VIETNAM, 31/05 - 1/06/2018
(2017) Trang: 441-451
Tạp chí: UHD-CTU ANNUAL ECONOMICS AND BUSINESS CONFERENCE PROCEEDINGS - 2017; KHOA KINH TẾ ĐẠI HỌC CẦN THƠ; 13-14/01/2017
(2016) Trang: 3-19
Tạp chí: Marketing trong kỹ nguyên mới, Marketing số cho Doanh nghiệp, dự báo tiềm năng và thách thức, 15/10/2016, Đà Nẵng, Việt Nam
(2015) Trang: 276-290
Tạp chí: Kỷ yếu hội thảo khoa học: Phát triển kinh tế xã hội Đồng Bằng Sông Cửu Long năm 2015, Địa điểm tổ chức Khoa Kinh Tế, Ngày 08, 09 tháng 12 năm 2015
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...