The study investigates the drivers of acceptance of customers living in Can tho city in direction of mobile marketing communication based on Technology Acceptance Model (TAM) and Theory of Reasoned Action (TRA). Mobile marketing refers delivering promotion messages by smart phone via text message, MMS, social networks, games, and shopping applications… The study aims (1) to identify the factors influencing the attitudes of customers toward mobile marketing, (2) to explore the antecedents drive customers’ acceptance. By adopting quantitative research, the study applies Confirmation Factors Analysis (CFA), Structural Equation Model (SEM) and bootstrapping method by roster in figuring out the drivers of acceptance toward mobile marketing. The outcome reveals attitude has a significant impact on consumers’ intension and continually intension affect acceptance of mobile marketing. While enjoyment and utility are explored as the major consideration by consumers, the study finds no relationship between irritation and attitude. In addition, the finding also gives valuable chance for mobile service providers in developing and designing the suitable mobile marketing program. The study further suggests for researching in one certain type of mobile marketing platform and enlarging to other regions to examine the change of impacts on mobile marketing acceptance.
Phuong, H.N. and An, N.T., 2017. Exploring drivers influencing consumers’ attitude towards mobile marketing. Can Tho University Journal of Science. 7: 148-159.
Trích dẫn: Huỳnh Nhựt Phương, Nguyễn Thị Ngọc Bích và Nguyễn Thúy An, 2018. Phân tích các yếu tố ảnh hưởng đến ý định tiêu dùng nhãn hàng riêng tại các siêu thị bán lẻ trên địa bàn thành phố Cần Thơ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 54(1D): 210-217.
Trích dẫn: Huỳnh Nhựt Phương và Nguyễn Thúy An, 2017. Phân tích các yếu tố của điểm đến du lịch tác động đến ý định trở lại của du khách - Trường hợp du khách đến thành phố Cần Thơ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 50d: 70-79.
Tạp chí: Kỷ yếu hội thảo khoa học: Phát triển kinh tế xã hội Đồng Bằng Sông Cửu Long năm 2015, Địa điểm tổ chức Khoa Kinh Tế, Ngày 08, 09 tháng 12 năm 2015
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên