Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
12 (2022) Trang: 113-115
Tạp chí: Thiết bị giáo dục
Liên kết:

Developing students’ problem solving and creativity capacity is one of the urgent requirements of general education. The development of this capacity in teaching chemistry can be done in many different ways. The building and using of test questions according to the goal of developing problem solving and creativity capacity is considered an effective measure. The survey on teaching chemistry in high schools shows that teachers still limit the use of chemistry exercises in the test according to the goal of developing students’ capacity to explore, research and apply acquired knowledge to solve problems. Thereby, the test in this form will has been developing problem solving capacity. This article deals with the problem of building and using test questions according to the goal of developing problem solving and creativity capacity for students in teaching chemistry in high schools.

Các bài báo khác
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...