Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
7 kỳ 2 (2023) Trang: 59-61
Tạp chí: Thiết bị giáo dục
Liên kết:

Abstract: Tragedy genre is taught in the General Education Program of Literature 2018 in grades 9 and 11.
In the program, teaching content and requirements to be met in reading and understanding tragedy genre
has been specified in all three textbooks. However, for the implementation and application into practice,
teachers still face many difficulties because tragedy, in addition to carrying the general characteristics of
the drama, also has some distinctive characteristics. Besides, tragedy is a fairly new genre, so references
are few. This article proposes some measures to teach reading comprehension of tragic texts for grade 11
students in order to guide students to read and understand tragic texts according to genre characteristics


Các bài báo khác
Số 18a (2011) Trang: 118-127
Tải về
Số 22b (2012) Trang: 138-144
Tải về
Số 13 (2010) Trang: 64-72
Tải về
Tập 55, Số CĐ Khoa học Giáo dục (2019) Trang: 89-95
Tải về
2 (2016) Trang: 1-14
Tạp chí: Tạp chí khoa học và công nghệ
(2016) Trang: 66-71
Tạp chí: Đào tạo giáo viên của khoa Sư phạm - trường Đại học Cần Thơ - thành quả, thách thức và định hướng, tháng 7.2016, Cần Thơ
02 (2015) Trang: 60-72
Tạp chí: Nghiên cứu văn học
3 (2013) Trang: 52
Tạp chí: Văn học nước ngoài
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...