Abstract: Tragedy genre is taught in the General Education Program of Literature 2018 in grades 9 and 11. In the program, teaching content and requirements to be met in reading and understanding tragedy genre has been specified in all three textbooks. However, for the implementation and application into practice, teachers still face many difficulties because tragedy, in addition to carrying the general characteristics of the drama, also has some distinctive characteristics. Besides, tragedy is a fairly new genre, so references are few. This article proposes some measures to teach reading comprehension of tragic texts for grade 11 students in order to guide students to read and understand tragic texts according to genre characteristics
Trích dẫn: Nguyễn Thị Hồng Hạnh và Đỗ Thanh An, 2019. Phát triển năng lực tạo lập văn bản thuyết minh cho học sinh thông qua phân tích mẫu trong dạy đọc hiểu. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 55(Số chuyên đề: Khoa học Giáo dục): 89-95.
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên