Education and training development is determined as the leading national policy to ensure equality in learning for poor ethnic and mountainous children. The lack of access to quality education also means losing a potential source of future growth for the country. No schooling and access to written language and education not only reduce children's individual potential but also stifle their intellectual attainment and equal opportunities and increase cycles of poverty and disadvantage for all generations over the country. For mountainous and ethnic minority regions, illiterate children are becoming a drag on the development and integration process, preventing the industrialization and modernization of rural agriculture. Besides the positive changes, education in those regions still reveals several limitations and shortcomings that need to be overcome soon to improve the quality further.
Trích dẫn: Nguyễn Thị Bảo Anh và Trương Kim Phụng, 2020. Bảo hiểm trách nhiệm nghề nghiệp trong khám bệnh, chữa bệnh: Bất cập và giải pháp. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 56(3D): 258-262.
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên