This study aims to identify green hotel attributes and determinants that contribute to guests’ intention generation for visiting a green hotel and practicing pro-environmental actions during their hotel stay.The study’s results find five dimensions (Customer benefit, Energy efficiency, Water efficiency, Recycling policy and Green characteristic) that underlie 24 green-hotel attributes. Out of the five dimensions, customer benefit, energy efficiency, and green characteristics are found to positively affect pro-environmental value and attitude that in turn enhance intention to practice environmentally-friendly actions and visit a green hotel while pro-environmental value does not trigger pro-environmental attitude. Theoretical and managerial implications are discussed.
Trích dẫn: Hồ Lê Thu Trang và Phan Thị Phương Thảo, 2018. Ứng dụng lý thuyết hành vi theo kế hoạch phân tích ý định hành vi du lịch có trách nhiệm về bảo vệ môi trường của du khách nội địa tại thành phố Cần Thơ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 54(9D): 124-132.
Hồ Lê Thu Trang, Phạm Thị Kim Loan, 2012. CÁC YẾU TỐ QUYẾT ĐỊNH SỰ HÀI LÒNG VÀ SỰ SẴN LÒNG QUAY LẠI CỦA KHÁCH NỘI ĐỊA ĐỐI VỚI DU LỊCH TỈNH SÓC TRĂNG. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 23b: 162-173
Hồ Lê Thu Trang, Lại Ngọc Linh, 2012. PHÂN KHÚC THỊ TRƯỜNG DỊCH VỤ TOUR DU LỊCH TRỌN GÓI TẠI THÀNH PHỐ CẦN THƠ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 23b: 232-243
Hồ Lê Thu Trang, Trần Anh Hào, 2014. ẢNH HƯỞNG CỦA CÁC NHÂN TỐ TÍNH CÁCH THƯƠNG HIỆU LAPTOP ĐẾN LÒNG TRUNG THÀNH CỦA KHÁCH HÀNG TẠI THÀNH PHỐ CÀ MAU. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 35: 57-65
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên