Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
(2015) Trang: 449-462
Tạp chí: Phát triển kinh tế xã hội đồng bằng sông Cửu Long năm 2015, tổ chức tại Hội Trường Khoa kinh tế, cả ngày 8.12.15
Liên kết:

The study analyzed the value added and net value added of stakeholders in the cocoa value chain in Ben Tre province. The study was conducted through the survey of 367 actors involved in the cocoa value chain at Chau Thanh, Mo Cay Bac, Mo Cay Nam and Giong Trom in Ben Tre province and several experts towards in this field. Research objectives were learned about the value added and net value added (profit) as well as the distribution of the value added and the net value added of the actors in the chain. From that, the study would propose solutions to make more reasonable manner in the distribution of the value added and the net value added among the actors in the chain. The method of value chain approach and financial efficiency analysis were used in the study. The research results showed that there were five distribution channels for cocoa products, in which mainly exported the cocoa beans (accounting for 90,17%). There were two domestic marketing channels (accounting for 9,83%) which were the potential marketing channels of chocolate butter, chocolate, and powdered chocolate. There was a positive trend for cocoa farmers in distribution of the value added and the net value added among stakeholders in export channels, whereas domestic  channels were in favored of exporting and processing companies and retailers. However, there were several points to improve the distribution situation of the value added and the net value added among actors towards increasing profits for the entire chain.

 

Các bài báo khác
Số 35 (2014) Trang: 8-15
Tải về
Số 26 (2013) Trang: 9-14
Tải về
(2022) Trang: 467-474
Tạp chí: Đầu tư phát triển thị trường nông sản và Du lịch nông thôn ở Đồng bằng sông Cửu Long, Tổ chức tại Khoa kinh tế, Trường Đại học Cần Thơ vào ngày 28 tháng 09 năm 2022
36 (2019) Trang: 19-23
Tạp chí: Kinh tế và Dự báo
2 (2018) Trang: 34-40
Tạp chí: Nông nghiệp và phát triển nông thôn
Võ Thành Danh (2016) Trang: 141-154
Tạp chí: Phân tích chuỗi giá trị các sản phẩm nông nghiệp ở Đồng bằng sông Cửu Long
1 (2012) Trang: 99
Tạp chí: Phát triển KT-XH
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...