The research carried out from May 2016 to June 2017 is to indentify factors affecting the results of environmental education through extra-curricular activities organized by community resources. The participants were 50 teachers and 30 parents of students from 10 primary schools in Hau Giang province’s rural areas. Sociological survey method was used in the research. Primary data were used in the binary logistic regression model, in which dependent variable Y indicated the impacts of environmental education through extra-curricular activities organized by community resources. Independent variables of X include: X1: Equipment; X2: Documents; X3: Students’ age; X4: Budget. The equation of this model is: Loge P(Y=1)/P(Y=0) = -5.933 + 2.840X1 + 3.319X2 + 2.729X3 + 3.582X4. Besides, a summary of options (%) and a band score (scale from 0 to 10) were used to evaluate the impacts of factors that affect the results of these environmental education activities. Results of analyzing important factors are as following: support from primary schools and student’s parents to extra curricular activities for environmental education; requirements of teaching environmental education contents; suitable time for educational activities and solutions to draw attention from parents to the environment education activities.
Keywords
Community resources, environmental education, extra-curricular education, Hau Giang province, rural area
Cited as: Liem, L.T.T., 2018. Research on environmental education through extra-curricular activities organized by community resources for primary students in rural areas of Hau Giang province. Can Tho University Journal of Science. 54(8): 63-69.
Trích dẫn: Lê Trần Thanh Liêm và Phạm Ngọc Nhàn, 2020. Các yếu tố ảnh hưởng đến việc ứng dụng mô hình điện năng lượng mặt trời trên mái nhà của hộ gia đình tại Cà Mau. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 56(2C): 161-167.
Trích dẫn: Lê Trần Thanh Liêm, Sử Kim Anh, Cao Hoàng Tiến, Nguyễn Thị Bạch Kim và Nguyễn Tí Hon, 2020. Hiện trạng và giải pháp nâng cao ứng dụng phương tiện công nghệ thông tin vào hoạt động dạy học của giáo viên - Nghiên cứu tại một số trường tiểu học trên địa bàn thành phố Cần Thơ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 56(1C): 187-194.
Liem, L.T.T., Nhan, P.N. and Trang, P.K., 2018. Research on situation of environmental education for primary students in rural areas of Hau Giang province. Can Tho University Journal of Science. 54(2): 67-74.
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên