The research was conducted to identify the factors affecting the brand trust of customers to life insurance services. The research data was collected through a survey of 171 customers participating in life insurance by convenience sampling method. Using the Structural Equation Modelling method (SEM), the research results show that the customer’s brand trust to the life insurance services is influenced by five factors: Organizational Size, Perceived Risk, Perceived Quality, Brand Reputation and Social Influence. In particular, the Perceived Risk has a negative impact on brand trust while the Brand Reputation has the strongest effect on the brand trust in life insurance services.
Hoàng Thị Hồng Lộc, Nguyễn Quốc Nghi, 2014. XÂY DỰNG KHUNG LÝ THUYẾT VỀ ĐỘNG LỰC LÀM VIỆC Ở KHU VỰC CÔNG TẠI VIỆT NAM. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 32: 97-105
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên