In the junior school math program, students understand the concept of graph y=f(x) as simply a collection of points representing pairs of numbers (x; y) in the coordinate plane without mentioning the value of which set does x belong to? In current Math 10, the concept of a graph of a function y= f(x) is a set of points with coordinates (x; f(x)) but x must belong to the domain of the function. To clarify the concept of function graphs according to the current Grade 10 Math program, we propose a way to design situation for teaching graph concepts with the support of GeoGebra software
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên