Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2014
Số tạp chí VOLUME 3, ISSUE 9(2014) Trang: 35-36
Tạp chí: International Journal of Scientific and Technology Research

In grade 12 mathematics program in Vietnamese secondary schools, students have an opportunity to learn the concept ?integral? and itsapplications. Thus, it helps them to know the practical significance of mathematics in general and calculus in particular. In addition, they also recognize that mathematics is a unified whole, the subjects of mathematics are consistent and mutually supportive. For example, thanks to integration one can find the formulas for calculating the area and volume of shapes that students have learned in Geometry, and can calculate the area and volume of shapes that it is very hard to find by geometrical tools. With such an importance of integral concept, the question is that: what are students? restrictions on theapplication and perception towards concepts ?integral? students? This paper presents some results relating to the above two questions.

Các bài báo khác
Số tạp chí 30(2014) Trang: 128-138
Tạp chí: International Journal of Applied Earth Observation and Geoinformation
Số tạp chí Volume XIV(2014) Trang: 15-20
Tạp chí: Global Journal of Human-Social Sciences
Số tạp chí 3(2014) Trang: 107-108
Tạp chí: International Journal of Scientific and Technology Research
Số tạp chí 3(2014) Trang: 459-462
Tạp chí: International Journal of Engineering Research & Technology
Số tạp chí 5(2014) Trang: 1-8
Tạp chí: International Journal of Energy and Environmental Engineering
Số tạp chí 9(2014) Trang: 71-83
Tạp chí: The International Journal of Environmental Sustainability


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...