The article introduces an overview of matching theory and proposes practical steps to match universities to improve quality. Benchmarking is a diagnostic and self-improvement tool that provides universities with external references and best practices on which to base the evaluation and design of their work processes. The process of practicing effective university matching includes 6 basic steps: decision making and planning, choosing a matching university, collecting data, informing and reporting, developing an action plan, monitoring and following action plans, learning and iterating, and paying attention to recommended benchmarking success factors and the requirements of prescribed quality assessment standards
Phan Huy Hùng, Phạm Lê Thông, 2014. MỨC ĐỘ HÀI LÒNG CỦA SINH VIÊN ĐỐI VỚI VIỆC ĐÀO TẠO THEO HỆ THỐNG TÍN CHỈ Ở TRƯỜNG ĐẠI HỌC CẦN THƠ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 30: 80-88
Phan Huy Hùng, 2010. ĐổI MớI PHƯƠNG THứC PHÂN Bổ Và KIểM SOáT TàI TRợ CÔNG NHằM THúC ĐẩY Tự CHủ Và TRáCH NHIệM Xã HộI CủA TRƯờNG ĐạI HọC. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 13: 87-95
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên