Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
94 (2024) Trang: 103364
Tạp chí: International Review of Economics & Finance

In this study, we investigate whether CEOs' use of Twitter influences their compensation. The results show that CEOs benefit from being active on social media because this participation helps reduce information asymmetry. Further, the effect of this Twitter usage becomes stronger when firms face competitive markets. We also use earnings announcements to show how CEOs' tweets can lower the deviations in stock prices around these announcements. Overall, a CEO's personal use of social media can help to reduce the information asymmetry between their firm and investors. This strategic tool benefits the CEO when negotiating compensation.

 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...